سفارش تبلیغ
صبا ویژن

99/1/13
4:9 عصر

چرا باید ضایعات الکترونیکی را بازیافت کنیم؟

بدست آیلتس و تافل در دسته

خرید ضایعات الکترونیکی در اصفهان

تلفن های همراه ، تبلت ها ، لپ تاپ ها: تکثیر دستگاه های دیجیتال برای کره زمین به مشکل تبدیل می شود زیرا به محض پایان عمر مفیدشان - هر ساله تقریباً 50 میلیون تن ضایعات تکنولوژیکی تولید می شود - میزان بازیافت آنها ضعیف است. بهبود آن برای کاهش سرعت آب و هوا و جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست بسیار حیاتی است.یکی دیگر از مزایای خریدار ضایعات در محل کمک مستقیم و غیرمستقیم به کارکنان زحمت‌کش شهرداری ‌می‌باشد. با این کار بسیاری از زحمات کارکنان کمتر شده و هزینه و منابع انسانی کمتری برای زدودن چهره شهر از ضایعاتی که هم اکنون قابل استفاده نیستند اما با تفکیک و بازیافت صحیح که توسط خریدار ضایعات انجام می‌پذیرد، صرف می‌شود.

 

خریدار ضایعات آهن تهران

ضایعات آهن


ضایعات الکترونیکی حاوی عناصری مانند کادمیوم ، سرب ، آنتیموان ، نیکل و جیوه است.
دریافت تصویر زباله های الکترونیکی. اشتراک در Pinterest
انواع زباله های الکتریکی
چه تعداد تلفن همراه در زندگی خود داشته اید؟ پاسخ به این سؤال ایده ای از تأثیر زباله های فناوری - یا زباله های الکترونیکی - بر سیاره به شما می دهد. براساس MarketWatch ، در سال 2018 ، مصرف کنندگان هر 15 ماه یکبار موبایل خود را تعویض می کردند. سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) زباله های الکترونیکی را به عنوان هر وسیله ای که از انرژی الکتریکی تأمین شده و به پایان عمر کاری خود رسیده است ، تعریف می کند. بنابراین ما فقط در مورد موبایل صحبت نمی کنیم. بیایید نگاهی به برخی از انواع WEEE (تجهیزات الکترونیکی الکترونیکی زباله) که مطابق با بخشنامه اتحادیه اروپا (EU) وجود دارد ، بیاندازیم:

یخچال ، فریزر و سایر تجهیزات خنک کننده.
رایانه ها و تجهیزات ارتباطات از راه دور.
دستگاه های الکترونیکی مصرفی و پنل های خورشیدی.
تلویزیون ، مانیتور و صفحه نمایش.
لامپ های LED.
دستگاه فروش خودکار.
مشکل زباله های تکنولوژیکی در جهان
براساس گزارش سازمان ملل متحد ، جهان در سال 2018 حدود 48.5 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید کرده است. این رقم اهمیت روزافزون بازیافت را نشان می دهد ، که همچنین برخی از آمارهای نگران کننده را به همراه دارد: فقط 20? از این ضایعات بازیافت می شوند. اگر چنین چیزی را ادامه دهیم ، سازمان ملل تخمین می زند که می توانیم تا سال 2050 به 120 میلیون تن ضایعات الکترونیکی برسیم.

حجم پسماندهای الکترونیکی تولید شده در سطح جهان و مدیریت بازیافت بد ، خطری برای محیط زیست دارد. از رایج ترین مواد موجود در این مواد دور ریخته شده ، کادمیوم ، سرب ، اکسید سرب ، آنتیموان ، نیکل و جیوه است. این عناصر سمی رودخانه ها ، دریاچه ها و دریاها را آلوده می کنند و گازهایی را به جو می دهند که اکوسیستم ها را ناراحت می کند. بنابراین بازگشت به یک مدل تولید و مصرف که باعث کاهش میزان زباله های الکترونیکی می شود دیگر نمی توان از بین رفت.

مصرف مسئولیت پذیر ، قادر به طولانی کردن عمر مفید و کند کردن رشد این زباله یکی از پاسخ های این مشکل است. Thibaud de Larauze ، مدیر عامل شرکت Back Market اظهار داشت: استفاده مجدد از دستگاه های تکنولوژیکی به دلیل داشتن سیستم بازیافت ناکارآمد برای کاهش سطح زباله های الکترونیکی ، تنها گزینه ای شده است. در سال 2014 این شرکت فرانسوی تصمیم به بازسازی الکترونیکی گرفت و به عنوان یکی از خلاق ترین در اروپا شناخته شد.

کشورهایی که بیشترین و کمترین میزان زباله را ایجاد می کنند. اینها کشورهایی هستند که بیشترین و کمترین ضایعات الکترونیکی را تولید می کنند.